Vanaema häirenupuga5 suurimat viga, mida vältida lähedasele häirenuppu valides

Lähedasele häirenupu valimine on suur otsus. See on rohkem kui lihtsalt tehnikaost – see on investeering kalli lähedase turvatundesse, mis annab kindluse nii teile kui teie pereliikmele.

Oleme näinud aastaid, kuidas häirenupu valimisel tehakse ikka ja jälle samu vigu. Soovime, et te neid ei kordaks. Siin on viis suurimat komistuskivi, mida tasub iga hinna eest vältida.

1. Soodsaim hind – kas olulisim on lähedase turvatunne ja kiire ööpäevaringne abi või soodne hind?

Kõige rohkem saatuslikke õnnetusi juhtub üksi oma kodus olles. Kukkumise või terviserikke korral ei märka seda teised ning nii jäädakse ootama oma saatust, et kas keegi leiab mind enne kui on juba liiga hilja. Öised tualetis käigud, hommikused ja õhtused duši all käimised on sagedasemad kukkumiste põhjustajad lisaks igapäeva toimetuste käigus juhtuvatele õnnetustele ja terviseriketele. 

Näiliselt soodsa häirenupu puhul on kogu vastutus pereliikmetel, kes saavad paljude teavituste ja sõnumite näol vaid infomüra, mis neid ajapikku häirib ja mistõttu hiljem enam teavitustele tähelepanu ei pöörata. Samuti peaksid nad olema ööpäevaringselt reageerimisvalmis, mis ei ole aga realistlik. Pakutakse  ka lahendusi, kus häirenupp sootuks puudub ning hädasolija peab tunde ootama ja kannatama, kuniks süsteem tuvastab liikumatuse ajal, mil hoolalune oleks pidanud liikuma ning hakatakse asja uurima, aga siis võib olla juba saatuslikult hilja. 

Medi häirenuputeenusel on 24/7 kõnekeskuse teenus – konkureerivad lahendused teeb soodsamaks teenuse puudumine. Puudub tugiteenus, seadmete tehniline monitooring ja ööpäevaringne kõnekeskuse teenus.  

Medi häirenuputeenusega kaasneb usaldusväärne, mugav, laadimisvaba ja veekindel häirenupp, mis on seetõttu ööpäevaringselt käel kantav. Häirenupuga saab koheselt oma abitust olukorrast teada anda. Kodus on käed-vaba hoolekandetelefon, mistõttu saab hädasolija operaatoriga rääkida ja selgitada, mis on juhtunud ning valves olevad operaatorid saavad tagada professionaalse ja kiire abi ööpäevaringselt. Lisaks toimub regulaarne seadmete tehniline monitooring, mis tagab seadmete tehnilise töö ning töökorra tagamise (näiteks häirenupu patarei vahetuse enne kui selle töö lakkab).

2. Veekindlus – kas häirenupp on alati käe peal?

Palju koduseid kukkumisi juhtub vannitoas, kus on libe ja abi võib vaja minna just kõige ootamatumal hetkel. Paljud soodsad abinupu lahendused ei ole veekindlad – see tähendab, et nupp võetakse käelt ja pannakse eemale, sest kardetakse selle märjaks saamist.

Medi häirenupp on 100% veekindel – sellega võib vabalt minna vanni, duši alla, pesta käsi või askeldada igapäevaselt. Nupp on alati käe peal, ei lähe kaduma ega unune hiljem käele panna – nii on häirenupp alati abiks, kui seda kõige rohkem vaja on. See väike detail võib olla elulise tähtsusega.

3. Laadimisvabadus – kas seade töötab alati?

Kujutage ette olukorda, kus öösel tualetti minnes õnnetult kukkudes on abi vaja, kuid häirenupp on parasjagu laadijas või aku tühi, sest laadimine ununes.

Medi häirenupp töötab aastaid ilma igapäevase laadimiseta. Pole vaja seadet pidevalt laadima panna ega muretseda, kas aku peab õige hetkeni vastu. See tähendab, et nuppu saab kanda ööpäevaringselt käel, see on alati kasutusvalmis ja turvatunne on tagatud.

4. Ööpäevaringne operaator – kas keegi vastab alati?

Kui häirenupp on ühendatud otse pereliikmete telefonidele, võib juhtuda, et keegi ei vasta – telefon võib olla hääletu, aku tühi või lihtsalt käeulatusest väljas. Lisaks võib juhtuda vale­häireid: nuppu vajutatakse kogemata igapäevatoimetusi tehes või magades ning häireteade läheb korraga kõigile lähedastele, mis tekitab liigset segadust. Kui see juhtub korduvalt, võib see tekitada pereliikmetes stressi ja pidevat ärevust – kunagi ei tea, kas tegu on päris ohuga või jälle vale­häirega ning kes sellele reageerima peaks. Pikapeale väsivad paljud nupukandjad või lähedased sellest ärevusest ja loobuvad üldse häirenupu kasutamisest.

Medi teenusel vastavad 24/7 professionaalsed operaatorid – nii tõelistele hädaolukordadele kui ka võimalikele vale­häiretele. Iga häirenupu vajutus jõuab esmalt meie operaatorini, kes hindab olukorda ja püüab hoolealusega suhelda, võtab vajadusel veel ise hoolealusega ühendust ning annab kontaktisikutele teada ainult siis, kui tõesti on vajadus reageerimiseks. Kui Medi operaatoril ei õnnestu saada kontakti ühegi kontaktisikuga (näiteks öisel ajal), saab olukorrale reageerida Medi ekipaaž (lepinguline lisateenus) või pöördutakse kiirabi, päästeameti või politsei poole.
Nii ei pea lähedased iga kord ehmatama ega muretsema – saavad olla kindlad, et ainult päris hädaolukorras võetakse nendega ühendust. Ka eakas ise ei pea muretsema, kui vajutab nupule kogemata – ta teab, et selguse toob professionaal, mitte pole mure kohe pereliikmete kaelas. See annab kõigile osapooltele rahu ja kindlustunde, et Medi häirenuputeenusega välditakse tarbetut ärevust ning vajadusel on abi  alati olemas.

5. Mobiililevi sõltuvus – kas seade töötab kehva leviga piirkondades ja korrektselt kogu elamise ulatuses?

Paljud häirenuppude lahendused vajavad toimimiseks mobiili või on ühendatud otse nutitelefoniga. Lisaks saadetakse toode kliendile posti teel, mistõttu jääb kontrollimata levi ja seadme korrapärane toimivus  Kahjuks pole Eestis igal pool, eriti maapiirkondades mobiililevi alati tagatud ja süsteem vajab igal juhul kohapealset testimist, et tagada selle tõrgeteta töö.

Medi häirenupp töötab igas Eesti kodus ja teenus käivitatakse personaalselt meie professionaali poolt – süsteem ei vaja ühendust nutitelefoniga ja toimib usaldusväärselt ka maakohtades, kus levi on nõrk. Teenust käivitades testime levi ja seadmekomplekti toimivust kogu majapidamise ulatuses ning vajadusel kasutame levi parandamiseks lisaantenni. Nii võid olla kindel, et abi on kättesaadav alati ja igal pool.

Valige lahendus, mis annab teile ja teie lähedasele päriselt kindlustunde – sest kiire ja professionaalne abi on kõige olulisem.